23.11.10

Kosmetiikkahamsteri

Kerroin jo aikaisemmin olleeni jonkinasteinen minimalisti kosmetiikan suhteen, kunnes sitten sorruin kerralla ja kunnolla erään tavaratalon kosmetiikkaosastolla. Minä en tiedä miksi minä aikaisemmin olen käyttänyt niin vähän meikkejä (siis en sinänsä vähän, meikkasin esim. töihin suunnilleen joka päivä, mutta tuotteita minulla ei ollut suurta valikoimaa), siihen ei siis liity mitään erityistä ajatusta miksi olen käyttänyt vuosikaudet esimerkiksi vain yhtä tiettyä ripsiväriä, paitsi että se kyseinen ripsiväri nyt vain oli hyvää enkä sitten viitsinyt edes kokeilla muita.

No, nyt minusta tuntuu, että olen ostanut edellisen kymmenenkin vuoden edestä kosmetiikkaa... Jotenkin sitä vain ei voi kävellä kosmetiikkaosaston ohitse katsomatta mitä siellä on tarjolla ja sitten mukaan tarttuu yleensä jotakin. Varsinaisia hoitotuotteita, kosteusvoiteita, puhdistusaineita yms. en juuri osta, mutta sitten kaikkea ihanaa meikkiä: luomivärejä, huulipunia ja -kiiltoja, rajauskyniä, meikkivoiteita, poskipunia, ripsivärejä ja niin edelleen.

Nyt olen intoutunut katselemaan eri kosmetiikkabrändien nettisivujakin, varsinkin niitä jotka tarjoavat kunnon selvityksen tuotteista. Olen innostunut Esteé Lauderin luomiväreistä, ostin alunperin yhden neljän värin paletin suunnilleen sattumalta kun oli niin kivat värit ja totesin sen olevan hyvää luomiväriä. Nyt noita EL:n luomivärejä on kertynyt jo pari kappaletta lisää ja katselen haaveillen noita muita tuolla nettisivulla.
Eivätkä ne Chanelinkaan luomivärit yhtään hullumpia ole...

Toinen vaaranpaikka on parfyymihyllykkö. Voisin viettää siellä kolme päivää kyllästymättä, kunhan minulle vain tarjottaisiin tarpeeksi niitä testiliuskoja ja kahvinpapuja. Tutustuin nimittäin vasta äskettäin tuohon parfyymien haistelun maailmaan eli nenä ns. neutraloidaan nuuskimalla kahvinpapuja parfyymien välissä. En ymmärrä mihin se perustuu, minusta kahvinpavut eivät suinkaan neutraloi mitään, koska tuoksuvat itsekin voimakkaasti, mutta niiden kanssa ei tule sitä vanhaa ällötys-kyllästymistä hajuvesiosastolla.
Tuoksuista en osaa sanoa yhtä suosikkia, koska niitä(kin) on tullut osteltua tässä viime aikoina vähän yli oman tarpeen. En tiedä mihin niiden kanssa vielä joudun, koska todennäköisesti ikinä eläissäni en niitä kaikkia pysty varmasti käyttämään. Miksei tuoksuja myydä enemmän sellaisissa pienissä pulloissa?

8 kommenttia:

  1. Estée Lauder on kyllä huippu, niin ihonhoitotuotteissa kuin meikeissäkin. Löytyypä valikoimasta muutama erinomainen parfyymikin.
    Nim. "Jo 25 vuotta Estée Lauderia käyttänyt"

    VastaaPoista
  2. Luin tässä nyt työpäivän aikana tän sun blogin kokonaan. Muutama tuntihan siihen meni (ellei enemmänkin) mutta pakko myöntää että on koukuttava.
    Kaipaisin kuitenkin kuvia enemmän, ei sinusta mutta kirjoittamiisi aiheisiin sopivia. Ja sivupalkkiin tietoja, ei välttämättä sinusta mitään henk.koht. mutta esimerkiksi, koska tämä äkkirikastuminen alkoi, lukijat, linkkejä, mitä blogeja itse tykkäät lukea yms.
    Mutta jatka samaan malliin! oon onnellinen sun puolesta ja pakko myöntää että näin opiskelijana on se raha välillä tiukalla, joten töihin mars vaan nuorena! :)

    VastaaPoista
  3. Tätä samaa tulin kirjoittamaan että kuvat olisi kivoja. Esim ostoksista. Jostain syystä niitä on kiva katsella eikä vain lukea tekstejä :)

    -K-

    VastaaPoista
  4. itselläni on chanelin duoluomiväri. ostin sen kokeeksi ja olen todennut hyväksi ja PITKÄKESTOISEKSI! ei tipu naamasta kesken päivän pois. :-)

    VastaaPoista
  5. Moneen kertaan olen jo kirjoittanut, että en lupaa kuvia vaikka ne eittämättä kiinnostavia olisivatkin. Kosmetiikka nyt voikin olla sellainen tuote, että voin niistä rasioistani ottaa kuvia, ei niitä kukaan tunnista ulkona liikkuessani, vaikka olisinkin niillä tuotteilla itseni meikannut. Mutta kun minä en ole mikään valokuvaaja ja toivoin että muutamat hyvät ja laadukkaat kosmetiikkablogit hoitaisivat sen valokuvapuolen...

    VastaaPoista
  6. EL luomivarit on todella hyvia. Ne oli ekoja luomivareja joita koskaan kokeilin. Tulipas allo-klisee!

    xxx

    VastaaPoista
  7. Ebaylta saa varmaan kaikista, ainakin hyvin monista, hajuvesistä pieniä pulloja, jotka ovat samannäköisiä kuin isommatkin.

    VastaaPoista