3.4.11

Lahjoituksia

Olen useasti pohtinut eri tahoja, joille voisi lahjoittaa rahaa ihan vain hyvää hyvyyttään. Muutamia yhdistyksiä ja järjestöjä onkin jo bongattu ja voin tunnustaa, että rahaakin on pantu jo menemään. Kuten joskus jo mainitsin, en lahjoita suuria summia kerrallaan, mutta mielellään säännöllisesti. Uskon että siitä on ehkä enemmän hyötyä niin ja toisaalta se ei herätä tarpeetonta huomiota.
Toistaiseksi lahjoituskohteet ovat olleet erilaisia hyväntekeväisyysjärjestöjä ja rahat ovat menneet pääasiassa apua tarvitsevien ihmisten ja eläinten hyväksi. Olen toki miettinyt sitäkin, että voisin alkaa tukea esimerkiksi start-up-yrityksiä tai yliopistoja ja muita opinahjoja. Tässä eräänä päivänä löysin kuitenkin aivan uuden alueen.

Vaikkapa Internet Archive, jonka nykyisestä rahoituspohjasta en ole ottanut vielä selvää, mutta joka kuitenkin ottaa vastaan rahalahjoituksia. Ja OS-editori Notepad++, jonka kanssa olen hyvä kaveri nykyisin. Tai LibreOffice, johon olen ehtinyt ihastua jo. Wikipediaa tarvitsee tuskin mainita ja näitä on muutenkin vaikka miten paljon.

2 kommenttia:

  1. Hei! Lähetin sinulle sähköpostia hyväntekeväisyyskohteesta otsakkeella "toivoton tilanne". Toivottavasti pystyisit vastaamaan viestiin vaikka kohde ei olisikaan sinulle lahjoitusmielessä mieleinen :) .

    VastaaPoista
  2. Hei, sain kyllä mailin, mutta en aio vastata siihen sen enempää. Olen ottanut ihan sen kannan asiaan, että se raha, minkä olen tähän mennessä (ja tulevaisuudessakin) erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin syytänyt, saa riittää. En lähde harrastamaan mitään yksityistä hyväntekeväisyyttä. Lisäksi siitä olisi verottajakin kiinnostunut.

    VastaaPoista